OldStarts tennis bij Tennisvereniging Ruurlo

Hierbij nodigen wij alle geïnteresseerden uit voor de gratis kick-off OldStars tennis op 4 april in Ruurlo. Dit evenement wordt georganiseerd door de Tennisvereniging Ruurlo en Sportfederatie Berkelland en het Nationaal Ouderenfonds.

Bij OldStars tennis bestaat de training uit een warming up en verschillende beweegvormen aangepast op 55-plussers. Op deze manier tennis je én werk je tegelijkertijd aan een betere coördinatie en motoriek. De belangrijkste aanpassingen zijn: er wordt dubbelspel gespeeld op enkelveld, er wordt onderhands geserveerd en de bal mag twee keer stuiteren.

De kennismaking

Tijdens deze kick-off willen wij de deelnemers laten ervaren wat OldStars tennis inhoudt. Er is een praktijkgedeelte in de vorm van een demonstratie, waaraan kan worden deelgenomen. De trainingen worden gegeven aan de hand van het Athletic Skills Model (ASM). Na afloop van de eerste activiteit is er een gezellige gezamenlijke afsluiting.

Actief - Sport

4 april 2023 vanaf 14:00