Kamermuziekfestival Eibergen: avondconcert 'Metamorphosen'

Violist Tim Brackman, artistiek leider van Podium Eibergen, heeft 17 jonge internationale topmusici uitgenodigd voor deze tweede editie van het Kamermuziekfestival Eibergen. Verspreid over vier dagen en zes locaties in Berkelland geven zij gezamenlijk negen kamermuziekconcerten, die zich kenmerken door een sprankelende combinatie van hoog niveau, gastvrije sfeer en een gevarieerde programmering.
Vanavond staat het septet Metamorphosen van Richard Strauss centraal. In dit werk, geschreven ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, verklankt hij zijn hoop op een nieuwe wereld, een metamorphose van oorlog naar vrede. Het septet wordt voorafgegaan door het pianokwartet van Gabriel Fauré, Jewish songs van Mieczysław Weinberg en een onlangs geschreven strijkkwartet van de Nederlandse componist Joël Waterman.
Meer informatie en kaartverkoop via www.podiumeibergen.nl

Soort evenement
Muziek en theater