Dag van het kasteel 2024

Locatie Kasteel Ruurlo Ieder Pinksterweekend staat Nederland in het teken van kastelen en landgoederen. Dit jaar is het thema Aan tafel! Kasteel Ruurlo doet natuurlijk mee met een culinair tintje en historische hapjes.

Op maandag 20 mei geeft Onno Kleyn, culinair journalist van de Volkskrant, een lezing over eetgeschiedenis. We serveren snacks van vroeger en héél lang geleden. De chef-kok van onze Oranjerie maakt hapklare gerechtjes klaar volgens eeuwenoud recept. Kom het verleden proeven die dag! In het kasteelpark zal die dag ook valkenier Arjan laten zien hoe kasteelbewoners vroeger op jacht gingen naar voedsel. Je kunt op diervriendelijke wijze kennismaken met zijn intelligente roofvogels.

Soort evenement
Open dag