Concert Trio Camadou

Les belles chansons
Half Nederland viert zomers vakantie in Frankrijk. Het kan dus niet anders of half Nederland kent Franse chansons. Voor de andere helft toch even voor de zekerheid: een chanson is simpelweg het Franse woord voor 'lied', en is daarmee de benaming voor de populairste, meest eigen stijl van de Franse zangkunst.
Chansons
Natuurlijk denk je bij Franse chansons direct aan Yves Aznavour, Charles Trenet, Edith Piaf en Jacques Brel en wanneer je ze hoort ben je meteen in Frankrijk. Hoor je een musette (dans), dan ben je in een Café de Paris. De Franstalige chansonnière Carole Marie Doucet, oftewel Camadou neemt je er mee naar toe met het programma ‘Les Belles Chansons’. Het is een combinatie van bekende chansons, eigen werk en instrumentale intermezzi. Je voelt de authentieke Franse sfeer waarin ook de verhalen achter de chansons worden verteld. Camadou wordt begeleid door Hans van Gelderen (gitaar) en Dasha Beltiukova (fluit). Het trio treedt al twaalf en een half jaar op met muziek die ontroert, verrast en troost, overal in en buiten Nederland. Bienvenue!

Camadou is de artiestennaam van Carole Marie Doucet, (Montreal), in het Frans-sprekende deel van Canada. Ze beschikt over een groot en gevarieerd repertoire, dat deels uit eigen werk bestaat. Door haar meertaligheid bevat het ook Engels- en Nederlandstalige liedjes. Camadou presenteert haar Soirée Chantante, een mix van Franse bekende chansons uit heden en verleden. Van Brel en Aznavour tot Salvador en Bruni, maar ook van eigen chansons van het debuutalbum ‘Camadou’. Hartstocht, melancholie en humor.
Dasha Beltiukova , dwarsfluit, (Minsk, Wit-Rusland) begon vanaf haar zevende met optreden. Sinds 2000 woont Dasha in Nederland. Ze studeerde af aan het Conservatorium van Amsterdam (Bachelor en Master Degree) bij professor Harrie Starreveld.
Hans van Gelderen (1962) studeerde klassiek gitaar aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam bij Dick Visser en behaalde in 1991 het diploma Docerend Musicus en in 1992 het diploma Uitvoerend Musicus.
Als klassiek gitarist heeft hij als begeleider en deel uitmakend van verschillende ensembles een internationale carrière. Daarnaast speelt hij ook licht repertoire met een voorliefde voor wereldmuziek. Hans treedt veel op als begeleider  op steelstringgitaar of viola de fado in de muziekstijlen fado, het Franse chanson en kleinkunst/cabaret.

Soort evenement
Muziek