Concert Harmonia Parnassia

Combattimento speelt bekende en onbekende barok muziek van componisten uit de 17e- en 18e-eeuwse. Ze vormen de kern van het repertoire en dan vooral de stijlen waarin fantasie en beweging een grote rol spelen. De leden van Combattimento, ieder met solistische kwaliteiten, hebben een schat aan kennis en ervaring die ze graag willen delen met het publiek. De acht musici vormen een hecht ensemble dat al jaren werkt aan een geheel eigen klank en speelwijze: energiek, vurig, stijlbewust.
Acht mensen op het podium in Ruurlo is heel bijzonder, zo’n groot ensemble zien we bij de KunstKring slechts een enkele keer. Het ensemble speelt graag op kleinere podia, zoals bij ons, omdat de muzikale ervaring intenser is dan in een grote schouwburg. En het contact met het publiek directer. De musici geven ook een kijkje in de achtergrond van deze muziek.

Muziek

9 december 2023 vanaf 20:00