Nachttrein Trio - "Nachttrein naar Lissabon"

In 2021 kon hun concert helaas niet doorgaan vanwege de corona-maatregelen, maar we zijn blij dat ze op 29 januari alsnog hun opwachting maken!

De titel van deze voorstelling is bekend van het gelijknamige boek geschreven door Pascal Mercier en daarna prachtig verfilmd. Deze titel, die we van de schrijver mogen gebruiken, inspireerde tot dit programma.

De “Nachttrein” is een reis naar binnen. Naar die plekken die naar het “Licht” willen. Naar Lissabon waar ware Vreugde, onder de zon, het donker overstijgt. De doorgewinterde artiesten Marcel Verheugd, Arie den Boer en Jurre Hogervorst nemen u muzikaal mee op de “Nachttrein naar Lissabon“ tijdens dit concert. Marcel Verheugd heeft het mogen leven. Beschrijven. En nu bezingen. Met gedroomde muzikanten.

Stap met ons in deze Nachttrein om het echt aan te gaan. Nieuwe ‘muziek’ werelden te ontdekken. Te voelen dat we allemaal deze weg te gaan hebben. Samen. Wij als mannen die nieuwe mannelijkheid ontwaren en zo de vrouw waarlijk willen ontmoeten. In een wereld zonder afscheiding. Het is puur, echt, nieuw en vertrouwd, uitdagend, speels en vooral schoonheid in pijn en liefde, donker en licht.

Marcel Verheugd, Gitarist, zanger, componist
Marcel studeerde aan conservatorium Den Haag en is van het ‘grootse’ Joop van de Ende spektakel juist de richting van de subtielere sensitiviteit op bewogen. Dat is te horen in zijn composities en gitaarspel.
Het project Nachttrein naar Lissabon is een krachtig vervolg op zijn succesvolle trio Flor d’Luna waarmee hij meer dan 12 jaar rondtoerde met eigen geschreven muziek geïnspireerd op de Portugese Fado.
Mentor en Fado-zanger/componist Fernando Lameirinhas heeft hem geïnspireerd tot dit nieuwe spoor en gezamenlijk hebben zij de eerste composities hiervoor geschreven.

Arie den Boer, Percussie
Arie studeerde slagwerk klassiek en lichte muziek aan het Conservatorium van Rotterdam. Had als kleine jongen maar één droom en dat was drummer worden. Zijn professionele carrière begon bij de André van Duin Revue en voert hem al ruim 30 jaar over de gehele wereld met een veelvoud aan artiesten. Zowel live, als in de studio en voor radio en televisie in alle denkbare bezettingen en stijlen.De laatste jaren ontwikkelde Arie naast zijn sessie-drumwerk een eigen percussie-setup waarmee hij met het trio van de Nachttrein optreedt. Hierin zoekt hij naar een verfrissend akoestisch geluid. De kracht van Arie is dat hij zich kan aanpassen aan elke muziekstijl en setting waarin gemusiceerd kan worden.

Jurre Hogervorst, Akoestisch Bas
Jurre studeerde in Hilversum aan het conservatorium Lichte muziek.Hij speelde o.a. bij Stef Bos, Fay Lovsky, Ellen ten Damme, Stevie Ann, Balkanopolis, Oleta Adams.

Soort evenement
Muziek